Leden in spotlight: Sander van Riel (Van Riel & Feyli Advocaten)

Graag stel ik mij aan je voor…

Sander van Riel, mede eigenaar van Van Riel & Feyli Advocaten, gelooft in het adagium “In de kern van moeilijkheden schuilen altijd mogelijkheden”.

Van Riel & Feyli Advocaten heb ik samen met Hendarin Feyli in januari 2015 opgericht. Een arbeidsrechtkantoor met een focus op ‘flexibele arbeid’. Wij combineren een advocatenkantoor met onderwijs (ik geef les aan de Avans Hogeschool) en wetenschap (Hendarin promoveert aan de Universiteit Utrecht).

Wij werken vanuit ons Oisterwijks kantoor voor met name (inter)nationale ondernemingen in uitzenden, detacheren, payrolling en recruitment. Daarnaast behoren ook zogenoemde “reguliere werkgevers” tot ons klantenbestand, zoals een kalfsslachterij, schoonmaakbedrijf, steigerbouwer, trustkantoor, accountantskantoor en een theater. Ook (lokale) collega advocatenkantoren weten ons vanwege onze specialisatie te vinden.

Door onze specialisatie maakt het voor onze cliënten niet uit waar wij zijn gevestigd. Alhoewel “De Parel in het groen” door de meesten wel wordt geapprecieerd. Cliënten vinden snelheid, 24/7 bereikbaarheid en praktische oplossingen in ‘gewoon Nederlands’ belangrijk. Onze dienstverlening is anders dan cliënten normaliter gewend zijn van advocaten. Wij zijn niet de “traditionele advocaat” met een afwachtende houding en ‘mitsen en maren’. Wij zijn proactief en veelal het verlengstuk van de HRM-afdeling. Dit betekent dat je soms andere rollen hebt dan de traditionele “advocatenrol”.

Loopbaan

Na mijn rechtenstudie aan de Tilburg University ben ik gaan werken als arbeidsrechtadvocaat in Tilburg. Ik hield mij daar bezig met medezeggenschapsrecht en stond vaak ondernemingsraden bij. Daarna heb ik de overstap gemaakt naar een arbeidsrechtkantoor in Eindhoven, waar ik uitsluitend werkgevers bijstond. Daar heb ik me ook veel beziggehouden met grensoverschrijdende arbeid en heb ik mij verder gespecialiseerd in flexibele arbeid. In Eindhoven heb ik ook Hendarin leren kennen. Wij waren allebei het “traditionele” in de advocatuur en de urenfabriek zat. Er was één alternatief en dat was het zelf gaan doen. Terug naar de basis. Ik weet nog dat het eind augustus 2014 was en wij tegen elkaar zeiden “we hebben drie maanden om ons kantoor neer te zetten”. Dat was voor ons allebei bikkelen, omdat wij daarnaast ook fulltime aan het werk waren, maar iedere seconde was het waard. Nu ben ik bijna twee jaar verder en ben ik trost op wat wij in een korte tijd hebben neergezet. En er staan nog heel veel mooie innovatieve plannen op de agenda. Ik kan hier nog niets over zeggen, maar het gaat heel gaaf worden. Binnenkort meer hierover via onze website.

Naast het zijn van advocaat geef ik ook les aan de Avans Hogeschool aan toekomstige HRM-medewerkers. Ik geloof in kennisoverdracht en draag daar graag mijn steentje aan bij.

Waarom ben ik lid geworden van De Toestroom?

Ik vind het heel belangrijk dat ik ook in de gemeente waar wij zijn gevestigd weet wat er speelt en als ik collega ondernemers kan helpen doe ik dat graag. De Toestroom is bij uitstek een geschikt platform om contacten te leggen met andere lokale ondernemers.

Wat kom ik brengen en/of halen bij De Toestroom

Ik hoop met De Toestroom dat ook de lokale ondernemers kennis kunnen maken met “advocaten 3.0”. Iedereen is van harte welkom bij “ons thuis”. Onder het genot van een kopje koffie en een heerlijke bonbon, hoop ik te kunnen inspireren en geïnspireerd te worden. De eerste kopjes koffie bij “ons thuis” zijn al gedronken door leden van De Toestroom. Benieuwd wie er volgen 😉

Leave a Reply